Nädal 12. Kasutatavus veebis

Halb

Sattusin Statistikameti Tõetamme lehele (https://tamm.stat.ee/) esimest korda siis kui otsisin ITSPEA neljanda nädala teemale statistikat internetiühenduse kohta Eestis - seal on tõestu nupuke infoühiskonna kohta, kus välja toodud kaks statistilist näitajat. Google nähtavasti arvas, et võiks asja üle vaadata, äkki leiab midagi kasulikku. Seda, mida ma otsisin, seal muidugi ei olnud, aga see selleks :)

Tegemist on nimelt riigi oluliste näitajate digitaalse mõõdupuuga - nimetatud info leidsin peale mõningast ikoonide toksimist. Niisiis - keset veebilehte on joonis puust mille lehed annavad statistilise info killukesi konkreetsete valdkondade kohta ning lehe paremas servas on menüü tüüpi "Kuidas meie riigil läheb?" statistika valdkondade kaupa. Teemasid lahti klikkides saab puulehtede andmed (joonisel puulehe klikkimine teeb ka sama koha lahti). Kusjuures puud ennast vaadates ei saa aru, mis valdkonnad kus paikenvad - puulehtede peal hõljudes ütleb hüpik, millise statistilise näitaja kohta see on.

Minu jaoks oli esiteks keeruline aru saada, milleks või kelle jaoks see leht tehtud on. Kuidas seda kasutada? Mille jaoks see puu joonis on üldse vaevutud tehtama? Lihtsam ja loogilisem on pakutavad infokillud teemade kaupa paremat kätt olevast menüüst. Kuigi. Ega see menüü ka suurepärane ei ole. Näitena toon punkti "Keskkond", mille alla kuulub palju elemente - kerimisribaga on võimalik neid näha, kuid ei saa öelda, et tegevus oleks üleliia mugav. Põhimõtteliselt - ebamugav nii jooniselt kui menüüst.

Ilmselgelt ei ole Tõetamm tehtud minule mõeldes, kuid kes arvas, et selline info esitus on kellelegi käepärane? Eelistaksin tabelit :)

 

Hea

Pean nentima, et mul on keeruline meenutada näidet hea kasutatavuse kohta veebis - seda sellepärast, et mulle jäävad meelde halvasti organiseeritud lehed ja hea klienditeenindus. Hea kasutatavus on midagi, mida ma iseenesestmõistetavalt võtan. Aga ma proovin :) Näiteks olen ma rahul Lenovo toe leheküljega (https://support.lenovo.com/gb/en/) - võimalik, et teistel tootjatel on sarnane süsteem, ma pole hetkel kursis, aga momendil siis Lenovo.

Toe pealehel saab nunnusti lasta lehel oma PC mudel tuvastada - väga mugav, sest ma tõesti ei tea seda kombinatsiooni peast. Kui PC kindlaks tehtud, suunab leht su selle konkreetse mudeli lehele, kus on muuhulgas võimalik teha arvutile diagnostikat, kontrollida, kas driver-id on ajakohased, otsida oma arvutile sobivaid programme. Viimast hindan just eriti.

Leht on üsna kergesti kasutatav, loogiliselt üles ehitatud ja seal on rohkem vastuseid kui kasutajal probleeme :)

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Raamatumõtted - Neuromancer

Rühmatöömõtted